Officiële verdeler Raymond Weil

Bij Zwitserse luxemerken zoals Raymond Weil is het heel belangrijk dat je enkel online aankoopt bij officiële verdelers. Deze kan je terugvinden op de website van Raymond Weil zelf. Zo voorkom je namaak (uit ondervinding is dit meestal: valse diamanten, geen Zwitsers binnenwerk of verkeerde grootte) en ben je zeker van een geldige garantie. Garantiebewijzen die niet afgestempeld werden door een officiële verdeler van Raymond Weil, vallen niet onder garantie.

Dienst Na Verkoop

Ook voor de dienst na verkoop staan we in. Onze herstellers hebben de juiste diploma’s en certificaten behaald om jouw Raymond Weil uurwerk volledig te herstellen. Ook voor wisselstukken zoals banden Raymond Weil, dichtingsringen of batterijwissels kan je bij ons terecht. We staan je steeds te woord en proberen je zo snel mogelijk te helpen. Heb je een vraag over de prijs of levertijd van een bepaald wisselstuk, contacteer ons dan via de contactpagina of bel ons.

Elk Model Beschikbaar

Als officiële verdeler kan elk model uit de laatste collectie geleverd worden. Onze selectie in de fysieke winkel is steeds uitgebreider dan ons online aanbod. Heb je interesse in een Raymond Weil die niet op onze website staat, vraag dan naar prijs en levertermijn via de contactpagina. Voor modellen aanwezig in de winkel is de levertermijn gemiddeld 1-2 werkdagen, voor andere modellen is deze gemiddeld 2-5 werkdagen.

Raymond Weil Noemia

De Noemia Collectie werd vernoemd naar de kleindochter van Raymond Weil, tracht het elegantie en tijdloosheid te combineren met een vleugje eigentijdse elemeneten. Dit vrouwelijke uurwerk is verkrijgbaar in een kast van 24 of 32 mm. De gracieus gevormde hoorns van de bezel versmelten met de slanke roestvrijstalen armband met gepolijste en gesatineerde schakels en gebogen en afgeronde contouren. Dit hologe is geschikt voor dagelijks gebruik en speciale gelegenheden en zal indruk maken op een vrouw die schoonheid waardeert.

Raymond Weil Visie

In 1976 begint het verhaal van Raymond Weil, te midden de quartzcrisis. Dhr. Raymond Weil besloot zijn eigen bedrijf op te richten en zijn visie om te zetten in echte uurwerken die een nieuwe dimensie aan de industrie zouden geven. Als Zwitser vond hij het Zwitserse keurmerk heel belangrijk. Zijn creaties werden onmiddellijk geprezen door horlogeliefhebbers – zowel amateurs als kenners. Eenmaal stevig gevestigd in Zwitserland, en meegesleept door zowel zijn enthousiasme als zijn ervaring, verlegde Raymond Weil zijn grenzen. Niet alleen in Europa, maar over de hele wereld kreeg Raymond Weil geleidelijk aan zijn naam en faam. Hedendaags is RAYMOND WEIL een gerenommeerd merk en een van de vlaggenschepen van de Zwitserse horloge-industrie. 

Na een periode van snelle ontwikkeling moest het bedrijf uitbreiden en het concurrentievermogen vergroten. Om dit doel te bereiken, sloot de schoonzoon van Raymond Weil, Olivier Bernheim, zich in 1982 aan bij wat een familiebedrijf zou worden. Hij moderniseerde de structuur en organisatie, verkende tal van nieuwe markten en nam de communicatie- en marketingafdelingen op zich. Zijn komst versterkte het idee van een onafhankelijk familiebedrijf dat Dhr Weil dierbaar was.

Het merk werd altijd beïnvloed en geïnspireerd door muziek, en dit werd al in 1983 weerspiegeld in collectienamen toen de Amadeus-collectie, vernoemd naar de klassieke Oostenrijkse componist Mozart, werd gelanceerd in samenwerking met met de gelijknamige, wereldwijd geprezen film van Milos Forman. Op muziek geïnspireerde collectienamen zouden een onderscheidend kenmerk van de identiteit van het merk worden en er zouden er snel meer volgen: Fidelio – vernoemd naar de enige opera van Beethoven – Traviata of Saxo. Andere cultcollecties hebben ondertussen de persoonlijkheid van het merk gevormd: Toccata, de vrouwelijke collectie Fantasia en de emblematische Othello – een mix van avant-gardistische technologie en verfijnd design met zijn ultradunne uurwerken en gemaakt in 1986 om de tiende verjaardag van Raymond Weil te vieren.

De steile opkomst in de jaren 90 Raymond Weil

De lancering van de Parsifal-collectie voor dames en heren was een nieuwe stap voor de groei van Raymond Weil in de Zwitserse luxe horloge-industrie. Deze collectie was een originele mix van complicaties, nobele materialen, zorgvuldige afwerking en innovatieve ontwerpen. Daarnaast kwam er ook de Tango: een mix van functionaliteit en esthetiek met perfect geproportioneerde ronde of rechthoekige kasten. Beide collecties kregen bij de lancering begin jaren 90 onmiddellijk internationale bijval.

Tradition, een andere emblematische collectie, werd in dezelfde periode gecreëerd met een klassieke en verfijnde stijl die het erfgoed van de horlogemaker belichaamt in zijn meest overzichtelijke versie. Raymond Weil verstevigde zorgvuldig zijn toewijding aan de kunsten door middel van verschillende communicatieacties, en in 1994 bevestigde de bekroonde reclamecampagne Precision Movements, waarin dansers in de lucht werden afgebeeld, de identiteit van het merk verder.

3 collecties aangevuld met een voltreffer van een reclame campagne bracht het merk naar nieuwe hoogtes. Ze bevestigden hun status en werden meer en meer een gevestigde waarde in het Zwitserse horlogelandschap.

De jaren 2000: De bevestiging

In 1999 was het bedrijf klaar voor de verdere ontwikkeling van het merk. Er werd een Research & Development-afdeling opgericht die sindsdien verantwoordelijk was voor tal van innovaties exclusief voor Raymond Weil, zoals de Two Time Zones-complicatie of het gepatenteerde verwisselbare armbandsysteem op de damescollectie Shine.

Een paar jaar later werd de volledig mannelijke, volledig mechanische collectie Don Giovanni Così Grande geïntroduceerd; verdere ontwikkeling van Raymond Weil’s knowhow en technologische precisie op het gebied van horloges.

Familiezaak Raymond Weil breidt verder uit

In  2006 komt ook de 3de generatie binnen gewandeld., Ellie en Pierre Bernheim. Ze zorgden voor verjonging en dus ook voor innovatie in de modellen. Zo kwamen ze met de Nabucco op de markt, de eerste van Raymond Weil met een imposante kast van 46 mm en 200 meter waterdichtheid., gemaakt uit geavanceerd materiaal: koolstofvezel. Er werd een ultraprecisie chronograaf binnenwerk in geplaats, alweer een primeur voor Raymond Weil. Daarnaast kwam ook de Freelancer op de markt, een mechanische collectie voor zowel dames als heren met zichtbare balans. In 2009 was de tijd rijp voor alweer een nieuwe toevoeging: de Noemia Collectie, exclusief voor dames. Deze collectie is nog steeds het succesmodel in hun huidige assortiment. Met zijn zwahte rondingen charmeert het model sindsdien vrouwen over heel de wereld.

Raymond Weil Maestro

Persoonlijk 1 van mijn favoriete modellen werd 1 jaar later geïntroduceerd: de Maestro collectie. Een klassiek design met oog voor complicaties zoals de phase de lune. Er werd veel zorg besteed aan de bruikbaarheid van het uurwerk, met heel soepel te bedienen drukknoppen. Zo is er een eenvoudige installatie van de complicaties mogelijk. De eenvoud die klasse uitstraalt in al zijn facetten, de prachtige maanfase, de golvende wijzerplaat, de afgeronde kast, de verfijnde grootte, …